بهترین گوشی های جدید که امسال به بازار می آیند
تاریخ انتشار: 1400/10/18

بهترین گوشی های جدید که امسال به بازار می آیند‌

سال 2022 فرا رسیده است و ما منتظر چیزهای بزرگی از 12 ماه آینده گوشی های هوشمند هستیم. Samsung Galaxy S21 FE در شرف فروش است، OnePlus 10 Pro مورد بررسی قرار گرفته است، و Xiaomi 12 پیش از عرضه جهانی در اواخر امسال در چین عرضه شده است. تعداد زیادی از این گوشی‌ها از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برند که به عرضه‌ ی گوشی های پرچم‌داری مانند Oppo Find X4 Pro و Samsung Galaxy S22 نیز کمک می‌کند. همچنین قابل توجه است که Snapdragon رقابتی با MediaTek Dimensity 9000 خواهد داشت، که برای اولین بار از نظر مشخصات با رقیب خود یعنی Snapdragon ، برابری می کند - سوالی که مطرح می شود این جاست : چه تعداد از کمپانی های بزرگ برای بزرگترین نسخه های 2022 خود از Snapdragon فاصله خواهند گرفت؟

گوشی موبایل Honor Magic V  - رونمایی 10ام ژانویه

گوشی های تاشو در حدود یک سال گذشته با عرضه مدل‌هایی مانند Samsung ، Motorola ،  Oppo و Huawei که ثابت می‌کنند این فرمت چیزی بیش از یک نوآوری در صنعت گوشی های هوشمند است ، شروع به رشد قابل توجهی کرده‌اند.

Honor در نهایت آماده است تا  با تایید گوشی Honor Magic V در کشور چین در تاریخ 10 ژانویه ، وارد بازار رقابتی گوشی های تاشو بشود .ما مطمئن نیستیم که آیا - یا چه زمانی - این تلفن به کشورهای دیگر  می رسد، اما اگر این گوشی وارد بازار جهانی بشود ، به نظر می رسد که می توانید منتظر یک پرچمدار تاشو با استفاده از Snapdragon 8 Gen 1 با طراحی مشابه سری گوشی های Z fold باشید. با این حال، این فقط یک عرضه در بازار گوشی های هوشمند در کشور چین است و احتمالاً چند ماه دیگر طول می کشد تا این گوشی به بازار جهانی عرضه شود - با فرض اینکه اصلاً چنین شود، زیرا همه گوشی های Honor فقط در بازار گوشی های هوشمند کشور چین عرضه می شوند و حتی مارک های بزرگتری مانند Oppo و Xiaomi در حال حاضر گوشی های تاشو خود را فقط در بازار چین عرضه کرده اند.

Honor Magic V چه ویژگی هایی را به مخاطبان خود ارائه می دهد؟

هنوز نه در رابطه با قیمت و نه در رابطه با ویژگی های این گوشی تاشو ، چیزی تایید نشده است؛ پس در سرزمین شایعات و گمانه زنی ها باقی می مانیم. بسیاری از افشاگری‌هایی که در را بطه با این گوشی دیده‌ایم بیان کرده‌اند که Magic V از نظر طراحی شبیه به گوشی هم رده ی قبلی خود، Huawei Mate X2 خواهد بود. بنابراین، اگر این حقیقت داشته باشد، Honor ممکن است ساختار بلندی به سبک کتاب ، با صفحه نمایش 6.45 اینچی OLED در بیرون و 8 اینچی OLED در داخل داشته باشد. گزارش‌ها از چندین سایت از جمله GizChina نشان می‌دهد که پنل تاشو جدید توسط Visionox و BOE ساخته خواهد شد که قبلاً با Xiaomi  و Huawei روی گوشی‌های هوشمند تاشو خود، کار کرده‌اند. سایر اطلاعات فاش شده حاکی از یک پنل 120 هرتزی در داخل همراه با Refresh Rate 90 هرتزی در نمایشگر بیرونی و پانچ استفاده شده برای دو دوربین سلفی گوشی است. ظاهراً می‌توانیم انتظار دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و شارژ سریع سیمی 66 واتی را نیز داشته باشیم. همچنین Honor Magic V اولین دستگاه تاشویی خواهد بود که از چیپست Snapdragon 8 Gen 1 بهره می برد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy S21 FE  - رونمایی 11 ژانویه

همان طور که گوشی Galaxy S20 ، با Galaxy F20 SE  همراه شد ، گوشی موبایل Galaxy S21 نیز با Galaxy S21 FE  با قیمتی ارزان تر همراه خواهد شد که از یازدهم ژانویه به فروش می رسد.

این گوشی در نمایشگاه CES معرفی شد و دارای پنل AMOLED 120 هرتزی، Snapdragon 888 و دوربین پشتی سه گانه شامل زوم Telephoto Optical است.

صفحه نمایش 6.4 اینچی از نظر اندازه در بین S21 و S21+ قرار می گیرد.این گوشی از لحاظ ضخامت باریک است و ضخامت آن 7.9 میلی‌متر است و فقط 177 گرم وزن دارد - و همچنان یک گوشی هوشمند نسبتا جمع و جور است.

همچنین گوشی Galaxy S21 FE دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب است، بنابراین باید نسبتاً بادوام باقی بماند.

 

همانطور که انتظار دارید، این صفحه نمایش هنوز یک صفحه نمایش AMOLED Full HD+ است و همچنان دارای Refresh Rate 120 هرتزی است،

دوربین این گوشی نیز از بخش های تحت تاثیر قرار دهنده ی این گوشی می باشد. در قسمت جلویی یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود دارد که در کمال تعجب، بالاترین وضوح سنسور در گوشی را در این دوربین می توان مشاهده کرد. دوربین اصلی پشتی یک سنسور 12 مگاپیکسلی با f/1.8 با Dual Pixel Auto-Focus و OIS است. همچنین در این گوشی یک لنز 12 مگاپیکسلی Ultra-Wide f/2.2 ، یک لنز با زوم 3 برابری 8 مگاپیکسلی با OIS قرار گرفته است.

گوشی موبایل Samsung Galaxy S22

کمپانی سامسونگ هر بهار یک سری گوشی‌های پرچمدار جدید خود را به بازار عرضه می‌کند، بنابراین انتظار داریم که گلکسی S22 را در بهار 2022، احتمالاً در اوایل فوریه، ببینیم. ما به طور قطع نمی دانیم چه چیزی را باید انتظار داشته باشیم، اما به نظر می رسد این بار هم مانند دفعات  گذشته ،  سامسونگ سه مدل گوشی از نسل جدید را رونمایی کند : مدل های Standard ، Plus و Ultra ؛ هرچند که ممکن است نام آخری به Note تغییر کند. به طور قطع، به‌روزرسانی‌های کیفیت دوربین در این نسل جدید اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسند،. اخباری مبنی بر ارتقای 50 مگاپیکسلی برای نسخه Regular و Plus، و جهش 200 مگاپیکسلی برای Ultra  به چشم می خورد. همچنین احتمالاً مدل  Ultra دارای یک قلم داخلی و طراحی شبیه به گوشی‌های Classic Note خواهد بود، در حالی که دو مدل دیگر بیشتر شبیه به سری S21 خواهند بود.

سری گوشی‌های بسیار محبوب Galaxy S Samsung ، بدون شک نزدیک‌ترین رقیب برای گوشی های iPhone محصول کمپانی Apple هستند، و سری S22 مجموعه بعدی گوشی‌هایی است که وارد بازار می‌شوند و انتظار می‌رود اوایل امسال وارد بازار شوند گرچه هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این نسل جدید گوشی های کمپانی سامسونگ مشخص نشده است.. از آن جایی که فروش پرچمداران سری S به آرامی کاهش می‌یابد، گوشی Galaxy S22 دارای ویژگی های بسیار زیاد و با کیفیتی است چرا که کمپانی سامسونگ باید تمام راه‌های خود را برای اثبات اینکه هنوز هم بهترین گوشی‌های اندرویدی را تولید می‌کند، انجام دهد.

 

گوشی موبایل Huawei P50

کمپانی Huawei ، P50 و  و P50 Pro را در ماه آگوست در چین عرضه کرد، اما گفته است که تا اوایل سال 2022 آنها را در سایر نقاط جهان دریافت خواهیم کرد. هر دو گوشی دارای سیستم عامل جدید HarmonyOS هستند و دارای نمایشگرهای OLED با Refresh Rate بالا ، شارژ سریع و تنظیمات دوربین قدرتمند هستند.

یکی از موارد عجیب این است که هر دو از Snapdragon 888 استفاده می‌کنند ( همچنین مدل Pro با یک نسخه Kirin 9000 ).  اما نکته ی منف یاین است که این نسل از گوشی های جدید Huawei ، همچنان از تراشه های 4G استفاده می‌کنند که این خود ایجاد کننده ی محدودیت برای کمپانی های تجاری ایالت متحده می باشد چرا که این گوشی ها همچنان فاقد Google Mobile Services هستند.

گوشی موبایل Huawei P50 دارای دوربین اصلی True Chroma 50 مگاپیکسلی ، یک لنز 13 مگاپیکسلی Ultra-wide  و یک لنز و یک لنز 12 مگاپیکسلی  Telephoto است. همچنین دوربین سلفی این گوشی دارای یک سنسور 13مگاپیکسلی می باشد.

در مقابل ، گوشی موبایل Huawei P50 Pro ، دارای یک لنز اصلی True Chroma  50 مگاپیکسلی به اضافه یک لنز True Chroma Mono Chrome  40 مگاپیکسلی ، یک لنز Ultra-wide 13 مگاپیکسلی و همچنین یک لنز periscopic telephoto 64 مگاپیکسلی می باشد. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز مانند مدل Huawei P50 ، دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی است.

هر دو دستگاه موتور XD Fusion Pro این شرکت را به نمایش می گذارند که هدف آن ارائه نور بیشتر و بازتولید رنگ بهتر، همراه با پشتیبانی از فضای رنگی وسیع تر است.