رونمایی از جدید ترین گوشی های شیائومی
تاریخ انتشار: 1400/10/18

رونمایی از جدید ترین گوشی های شیائومی‌

تازه ترین خبر مربوط به گوشی جدید کمپانی شیائومی ، Poco M4 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 64 مگاپیکسلی در ماه فووریه 2022 عرضه خواهد شد.

 

 

POCO ، یکی از شناخته شده ترین برند های شیائومی ، قرار است به زودی جانشین Poco M3 خود را معرفی کند. یکی از افراد مطلع در پستی در MySmartPrice این خبر را فاش کرد که ما باید انتظار داشته باشیم که Poco M4 را در ماه فووریه در سطح جهانی ببینیم. Poco M3  در ماه فووریه سال 2021 در کشور هند عرضه شد ، پس پیش بینی زمان عرضه ی نسل بعدی گوشی های Poco  ، منطقی است.  گفته می‌شود که گوشی جدید دارای پردازنده MediaTek خواهد بود، اگرچه هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نشده است. در بخش تصویربرداری، باید منتظر یک ماژول دوربین سه گانه با سنسور 64 مگاپیکسلی OV64B40، سنسور 8 مگاپیکسلی IMX355 و لنز 2 مگاپیکسلی OV2A باشیم. شایعه شده است که نمایشگر دارای Refresh Rate  90 هرتزی است و احتمالاً پنل LCD  ،  Full HDخواهد بود. Poco M4 اندروید 11 را اجرا خواهد کرد که این موضوع با توجه به این که اندروید 12 مدتی است منتشر شده است ،کمی ناامید کننده است . جزئیات در دسترس در حال حاضر ناچیز هستند، اما ما مطمئن هستیم که در هفته های آینده اطلاعات بسیار بیشتری در دسترسمان خواهد بود. Poco M3 ما را تحت تأثیر ارزش قیمتی که ارائه می‌دهد، با مشخصاتی که اغلب در دستگاه‌های بسیار گران‌تر موجود است؛ قرار می دهد. یکی از نقاط به خصوص این گوشی همچنین باتری 6000 میلی آمپر ساعتی است که می تواند شما را در تمام طول روز یاری کند. اگر گوشی موبایل Poco M4 چیزی شبیه به مدل قبلی خود باشد، مطمئناً در بین خریداران موبایلی که بودجه مشخصی برای خرید موبایل دارند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

سری12  گوشی های شیائومی رسمی شد: تاریخ عرضه، قیمت، ویژگی‌ها و مشخصات

شیائومی به طور مرتب نسخه هایی از دستگاه های پرچمدار خود را منتشر می کند. برای پایان سال 2021، این نسخه ها شامل گوشی های شیائومی 12X، 12 و 12 Pro است. قطعا متوجه خواهید شد که پسوند "Mi" در این نام ها وجود ندارد - زیرا زمانی که Mix 4 معرفی شد، شرکت نام تجاری Mi را کنار گذاشت. گوشی‌های بعدی از جمله گوشی‌های سری 12 شیائومی نیز از این روند پیروی می‌کنند. شیائومی این گوشی های پرچمدار را در اواخر دسامبر در چین معرفی کرد و این نسل از گوشی های شیائومی احتمالاً در سه ماهه اول سال 2022 (همزمان با MWC 2022) رونمایی بین المللی خواهند شد.

سری Xiaomi 12 از سه دستگاه 12X، 12 و 12 Pro تشکیل شده است. مشخصات پرچمداران 12 و 12 Pro، با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، تا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و پشتیبانی از 5G تکمیل می شود. پیش‌ فروش این گوشی ها از 30 دسامبر 2021 شروع می‌شود. رنگ های این نسل جدید شامل مشکی، بنفش، آبی و سبز است. تاریخ لانچ بین المللی این گوشی 28 فوریه 2022 پیش بینی می شود. این گوشی‌ها نسبت به مدل‌های قبلی خود ارتقاء‌های متعددی از جمله SoC سریع‌تر، نمایشگرهای بهتر،  قابلیت شارژ شدن سریع‌تر و دوربین‌های بهبودیافته را به همراه دارند.

 

 

 این نسل جدید از گوشی های شیائومی ،جایگزین سری Mi 11 سال گذشته می شوند و برای رقابت مستقیم با سری گلکسی S22 و OnePlus 10 سامسونگ طراحی شده اند. شیائومی 12 Pro  دارای برجسته ترین ویژگی ها میان این  نسل جدید سه گانه است که دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED LTPO QHD+ با Refresh Rate 120 هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتز و پشتیبانی از Dolby Vision است.  گوشی شیائومی 12 استاندارد دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که می تواند با استفاده از شارژر بی سیم شیائومی با 67 وات از طریق USB-C یا 50 وات شارژ شود. این دستگاه مجهز به جدیدترین تراشه کوالکام Snapdragon 8 نسل 1 است که با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حاقظه ی 256گیگابایت UFS 3.1   همراه شده است.

دوربین

شیائومی 12 Pro دارای سه ماژول دوربین است که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX707، دوربین UltraWide 50 مگاپیکسلی و لنز Tele Photo 50 مگاپیکسلی با زوم Optical تا 2 برابر است. در جلو، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود دارد. همچنین یک ویژگی ضبط ویدیویی با هوش مصنوعی به نام CyberFocus وجود دارد که می تواند به طور مداوم سوژه ها را هنگام حرکت بدون از دست دادن فوکوس ردیابی کند.

 

 

گوشی جدید شیائومی  مدل Redmi K50

کمپانی شیائومی  ماه فوریه را برای  معرفی سری Redmi K50  اعلام کرد.

گوشی شیائومی مدل Redmi K50  در فوریه 2022 وارد بازار می‌شود و کمپانی شیائومی تاییدیه رسمی زمان معرفی این گوشی را اعلام کرد .این برند تیزری را در Weibo منتشر کرد که نشان می‌دهد سری جدید در ماه آینده عرضه خواهد شد، بدون اینکه  روز دقیق رونمایی را مشخص کند .گوشی شیائومی Redmi K50 Pro دارای شارژ سریع ۱۲۰ واتی و همچنین Snapdragon  8نسل 1 خواهد بود. این برند در پست خود ادعا کرده است که باتری Redmi K50 Pro دارای ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت است که ظرف 17 دقیقه از 0 تا 100 درصد پر می شود. Redmi ادعا می‌کند که K50 Pro جدید دارای محفظه بخار دوگانه( Dual Vapor Chamber )  است که دو برابر بیشتر اتلاف گرمای خنک‌شده با مایع را دارد.

طبق گفته ی شیائومی این «سردترین گوشی Snapdragon 8 نسل 1» خواهد بود. شاید به همین دلیل بتوان معنای پوستر جدید این کمپانی برای گوشی Redmi K50 را متوجه شد.

گوشی تاشوی شیائومی مدل clamshell flip phone

Huawei بالاخره با P50 وارد عرصه ی گوشی های تاشو شد و راهی را که کمپانی Samsung  با Galaxy Z Flip3 رفته بود، دنبال کرد . اکنون، مشخص شده است که شیائومی طرح‌هایی را برای یک گوشی تاشو خود ثبت کرده است. به اصطلاح Xiaomi Flip نیز شبیه گوشی هوشمند تاشو پرچمدار اخیر سامسونگ است. بازگشت گوشی های موبایل تاشو یک چیز نسبتاً جدید است و در این میان Galaxy Z Flip پیشرو است.

 

تاکنون، کمپانی شیائومی به مقدار اندکی خود را وارد حیطه ی گوشی های هوشمند تاشو کرده است. در حال حاضر، این شرکت فقط سری گوشی های Mi Mix Fold را  آن هم تنها در کشور چین می فروشد. در مقایسه، Huawei و Samsung  هر دو اکنون حداقل دو نوع گوشی هوشمند تاشو  در بازار گوش های همراه می فروشند. اخیراً ثبت اختراع  کمپانی شیائومی در اداره ملی مالکیت چین (CNIPA) نشان می دهد که شیائومی در حال بررسی توسعه عرضه گوشی هوشمند تاشو خود است. شیائومی Mi Mix Fold را در کارنامه خود دارد و اکنون در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن یک تاشو دیگر با طراحی Clamshell است. به نظر می رسد که این کمپانی در طراحی این گوشی تاشو ، از Galaxy Z Flip نیز الهام گرفته است.

کمپانی شیائومی این گوشی تاشو را  با دوربین دوگانه و نمایشگر سلفی معرفی کرده است.

 

در طراحی این گوشی تاشو جدید می بینیم که این گوشی دارای یک پانچول برای دوربین های دوگانه جلویی است.

طراحی ارائه شده نیز به صورت مسطح تا می شود که کمپانی Huawei نیز  برای گوشی P50 Pocket از این طراحی استفاده کرده است. احتمالاً «Xiaomi Flip » در نهایت به بازار خواهد آمد. با این حال،  به طور قطعی مشخص نیست که آیا شیائومی طراحی نشان داده شده را منتشر خواهد کرد یا خیر.