رونمایی از ساعت های هوشمند جدید
تاریخ انتشار: 1400/10/18

رونمایی از ساعت های هوشمند جدید‌

اولین ساعت هوشمند Google ممکن است در سال 2022 عرضه شود

تیم سخت افزاری گوگل در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال گسترش دامنه فعالیت خود بوده است. این گوشی در حال حاضر در حوزه Earbuds ، خانه‌های هوشمند، گوشی ها و حتی Note book های هوشمند قرار گرفته است، اما جاه ‌طلبی‌های این کمپانی همچنان در حال رشد است. بر اساس گزارش‌های جدید، گوگل در حال کار بر روی ساعت هوشمند خود است و قصد دارد این دستگاه را در سال آینده عرضه کند، البته به شرطی که همه چیز خوب پیش برود.  

این یک خبر بزرگ برای طرفداران گوگل است. تا به امروز، گوگل در درجه اول بر روی جنبه نرم افزاری ساعت های هوشمند تمرکز کرده است، فناوری هایی مانند Wear OS را توسعه داده و به ساعت سازان شخص ثالث اجازه می دهد تا سخت افزار خود را بر اساس آن بسازند. با این حال، به زودی گوگل ممکن است با کمپانی های تولید کننده ی انواع Smart Watch ها که سال ها از آن ها پشتیبانی کرده است، مانند Samsung رقابت کند.

صرف نظر از این، ظاهراً این دستگاه با اسم رمز "Rohan" شناخته شده است، اما احتمالاً این نام نهایی آن نخواهد بود. احتمال بیشتری وجود دارد که با نامی مانند "Pixel Watch" یا "Pixel Wear" عرضه شود -- این هنوز هم یک حدس و گمان است، اما با نامگذاری های قبلی که گوگل تا به امروز از آن استفاده کرده است ، حدس سازگارتری است.

در مورد طراحی دستگاه، منابع Business Insider می گویند که صفحه ساعت گرد و شاید حتی بدون حاشیه خواهد بود. بسیاری از ساعت‌های هوشمند با صفحه‌های گرد عرضه می‌شوند، اگرچه اپل واچ یک استثناء قابل توجه است. گوگل قصد دارد ساعتی بسازد که استفاده از آن برای حداقل 90 درصد از مردم راحت باشد. این برای Google مهم است زیرا احساس می کند که "اندازه های نامناسب Smart Watch ها ، برخی از کاربران را به طور کامل از ساعت های هوشمند Wearable محروم می کند.

از نظر عملکرد، Business Insider می گوید که این ساعت از ویژگی های ردیابی سلامت و تناسب اندام مانند بسیاری از رقبای آینده خود پشتیبانی خواهد کرد.

کمپانی Razer  نسخه محدود Fossil Gen 6 Smartwatch خود را طراحی کرد

به‌عنوان یکی از شرکت‌های باقی‌مانده میزبان حضور فیزیکی در CES 2022 در لاس وگاس، Razer غرفه خود را روز چهارشنبه افتتاح کرد تا تعدادی از جدیدترین پیشنهادات خود را به نمایش بگذارد، از جمله یک سری جدید از لپ‌تاپ‌های Blade و یک سری از نسل های آینده ی modular PC . Razer همچنین از این فرصت برای اعلام همکاری با ساعت‌ساز Fossil برای عرضه ساعت هوشمند با  تولید  محدود این نسخه استفاده کرد. همانطور که از نام آن پیداست، ساعت هوشمند Razer X Fossil Gen 6 از جدیدترین Gen 6 Fossil بهره می‌برد و با استعداد متمایز Razer ترکیب می‌شود. اینSmart Watch  علاوه بر دو بند قابل تعویض (مشکی و سبز نئون)، این ساعت هوشمند دارای سه صفحه ساعت انحصاری Razer - آنالوگ، متنی و Digital Chroma بر روی صفحه نمایش دایره ای 326 ppi است.

از آنجایی که این گجت پوشیدنی بر روی همان پلتفرم Fossil Gen 6 ساخته شده است، برای سرعت و عملکرد عالی، از Snapdragon Wear 4100+ پشتیبانی می‌کند. برنامه‌ها در این نسخه سریع‌تر اجرا می‌شوند و  همچنین ساعت به طور کلی با کیفیت بهتری عمل می کند و بازده انرژی بهتری دارد. Fossil نسبت به نسل 5 که سیستم عامل Wear OS گوگل را اجرا می کند، 30 درصد افزایش عملکرد را نشان می دهد. این ساعت همچنین دارای قابلیت های ارزیابی سلامتی می باشد.  Gen 6 با در نظر گرفتن اهداف سلامتی روزمره کاربر طراحی شده است – شامل تمرین های کنترل تنفس ، ردیابی خواب، یا نظارت بر ضربان قلب در طول یک روز کامل. Razer X Fossil Gen 6 شامل یک سنسور ضربان قلب ارتقا یافته و یک حسگر جدید SpO2 است که سطح اکسیژن خون کاربر را تخمین زده و ردیابی می کند. این ساعت دارای سیستم شارژ سریع است که ظرف حدود 30 دقیقه ظرفیت آن را به 80 درصد می رساند. این یکی از ویژگی های مهم این ساعت است ، چرا كه باعث مي شود كاربر ، آن را در هنگام خواب برای ردیابی خواب دست کرده ، و سپس آن را ضبح ، قبل از شروع روز آن را شارژ کنید.

قاب بزرگ فولادی ضد زنگ 44 میلی‌متری دارای صفحه نمایش لمسی 1.28 اینچی، بلوتوث 5.0 LE، WiFi، GPS، NFC SE، 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 1 گیگابایت رم است.

 

تصاویر منتشر شده از ساعت جدید Face book : Meta smartwatch

به یاد دارید زمانی که Notch ها فقط در گوشی‌ها یافت می‌شد؟ مک‌بوک پروهای جدید اپل نه تنها دارای  Notchهستند، بلکه به نظر می‌رسد ساعت هوشمندی که توسط متا توسعه می‌یابد، که تا دیروز با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، در حال ساخت یک ساعت هوشمند با Notch و دوربین جلو است. این تصویر توسط یک App Developer ، استیو موزر یافت و توسط پلتفرم بلومبرگ منتشر شده است. موزر آن را در اپلیکیشن فیس‌بوک برای عینک‌های هوشمند Ray-Ban Stories پیدا کرد که نشان می‌دهد می‌توان از همان برنامه برای کنترل ساعت پس از رونمایی آن، استفاده کرد.

این دستگاه که در کد به آن "Milan" گفته می شود، به نظر می رسد دارای صفحه نمایش بزرگ با گوشه های گرد است که تفاوت چندانی با Apple Watch ندارد. همچنین به نظر می رسد بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ و بند های جدا شونده دارد. با فرض این که این ساعت همان ساعتی است که وبسایت The Verge در ماه فوریه گزارش کرده بود، این ساعت یک دوربین دوم فوکوس خودکار1080 P در پشت خواهد داشت که می تواند در صورت جدا شدن از بدنه فیلم برداری کند؛ که این ویژگی یکی از جالب ترین ویژگی های این ساعت به نظر می رسد.

همچنین گفته می‌شود که Meta Smart Watch  دارای پشتیبانی LTE، قابلیت‌های پیام‌رسانی و ویژگی‌های متمرکز بر تناسب اندام مانند نظارت بر ضربان قلب است. طبق گزارش‌ها، سه نسل از این ساعت در زمان‌های مختلف  در بازار عرضه خواهند شد. اینکه آیا مجموعه ویژگی‌ها در هر مدل تغییر می‌کند و هر مدل دارای ویژگی های منحصر به فرد خواهد بود یا خیر، هنوز به طور دقیق مشخص نیست. قبلاً گزارش شده بود که این ساعت در تابستان 2022 وارد بازار خواهد شد. وبسایت Bloomberg همچنین معتقد است که این ساعت در سال2022 عرضه خواهد شد اما اضافه می کند که هنوز به طور دقیق تصمیم نهایی گرفته نشده است.

رونمایی از سری جدید ساعت های Apple Watch: اپل واچ سری 7 بزرگ تر، دارای حاشیه های منحنی تر و هوشمندتر است.

انتظار می‌رفت Apple Watch جدید نسبت به نسل‌های قبلی ارتقاء بصری قابل توجهی داشته باشد و تا حدودی هم همینطور است. صفحه نمایش بزرگ تر امکان تعاملات و ورودی متن بهتر را فراهم می کند. در کل چندین تغییر کوچک به داشتن تجربه ای بسیار بهتر در استفاده از نسل جدید ساعت های هوشمند این کمپانی بزرگ ، کمک می کند.

کمپانی Cupertino تعدادی از ویژگی های این ساعت هوشمند را در طراحی جدید ، بهبود بخشیده است . قابل توجه ترین این ویژگی ها، صفحه نمایش بزرگ تر و 70 درصد روشن تر Retina با حاشیه های انکساری کوچکتر 1.7 میلی متری است که به همین دلیل به نظر می رسد صفحه نمایش در حال محو شدن در کناره های بدنه است. کمپانی Apple می گوید که صفحه نمایش جدید می تواند 50 درصد متن بیشتری را در مقایسه با Apple Watch  سری 6 نمایش دهد.

اپل ادعا می کند که صفحه نمایش جدید در برابر ترک و گرد و غبار مقاوم است و امتیاز IP6X به این معنی است که می توانید مطمئن باشید که شن و ماسه ساحل و گرد و غبار خیابان به راحتی راه خود را به Apple Watch سری 7 پیدا نمی کند. اکنون که صفحه نمایش بزرگ تر شده است، تایپ کردن روی آن با استفاده از صفحه کلید در حالت Full Swip آسان تر است. با این حال، اندازه کلی نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نکرده است. اپل واچ جدید در نسخه های 41 میلی متری و 45 میلی متری با پنج رنگ آلومینیومی جدید، سه رنگ جدید از جنس استیل ضد زنگ و دو روکش تیتانیومی جدید عرضه می شود.

اجزای داخلی این ساعت نسبتاً بدون تغییر هستند و تنها مورد قابل توجه آن ، قابلیت شارژ شدن سریع تر باتری است. این بدان معناست که اکنون می توانید با 8 دقیقه شارژ تا 8 ساعت ردیابی خواب داشته باشید . همچنین در این سری از Apple Watch، دریافت باتری از 0 تا 80 درصد تنها 45 دقیقه طول می کشد. Apple Watch سری 7 همچنان با استفاده عادی تا 18 ساعت عمر باتری دارد.

همچنین بهبودهای نرم افزاری به لطف watchOS 8 وجود دارد. ویژگی های جدید قابل توجه شامل پشتیبانی از تشخیص سقوط هنگام دوچرخه سواری، ردیابی کالری بهتر، و همچنین تشخیص و ردیابی بهتر تمرینات دوچرخه سواری است.

قیمت Apple Watch سری 7 از 399 دلار شروع می شود، اما شما همچنین می توانید Apple Watch Series 3  یا Watch SE را به ترتیب با قیمت 199 و 299 دلار انتخاب کنید.